وینفون

ساخت وبلاگ

Microsoft-Edge-logo

بر هیچ کس پوشیده نیست که مرورگر گوگل کروم شارژ باتری دستگاه را با نرخ وحشتناکی تخلیه می‌کند، ولی اکنون مایکروسافت با انجام آزمایش‌هایی نشان می‌دهد چگونه مرورگر اج این شرکت، انتخاب بهتری برای صاحبان دستگاه‌های قابل حمل است. این شرکت چهار لپ تاپ یکسان که در حال اجرای ویندوز ۱۰ هستند را در کنار هم قرار داده تا نشان دهد که کدام یک از چهار مرورگر محبوب در زمینه‌ی عمر باتری بهینه‌تر است. در ادامه با وینفون همراه باشید.

جالب اینجاست که کروم نخستین مرورگری بود که در آزمایش پخش ویدیو با ۴ ساعت و ۱۹ دقیقه، شارژ لپ تاپ را تمام کرد. فایر فاکس نیز به دنبال رقیب خود، در ۵ ساعت و ۹ دقیقه و اپرا (در حال اجرا با تکنولوژی مشابه کروم) در ۶ ساعت و ۱۸ دقیقه شارژ لپ تاپ را به پایان رساندند. در آزمایش‌های مایکروسافت، مشخص شد که در بین این مرورگرها، مرورگر اج بهترین مصرف انرژی را داراست و توانست به مدت ۷ ساعت و ۲۲ دقیقه ویدیوی آنلاین پخش کند که این میزان کارکرد، ۷۰ درصد بیش از کروم است.

ما مایکروسافت اج را از پایه با اولویت بهره وری انرژی و ارائه‌ی عمر باتری بیشتر طراحی کرده‌ایم، بدون هیچ گونه حالت صرفه جویی انرژی خاص و یا تغییرات در تنظیمات پیش فرض. آزمایش‌ها و داده‌ها نشان می‌دهند که شما با مرورگر مایکروسافت اج در دستگاه های ویندوز ۱۰ به سادگی می‌توانید مدت بیشتری نسبت به مرورگرهای کروم، فایر فاکس و اپرا وب گردی کنید.

ضمناً این آزمایش‌ها در محیط‌های کنترل شده‌ای انجام شده‌اند و مایکروسافت داده‌ها را از رایانه‌های شخصی که در حال اجرای ویندوز ۱۰ در سراسر جهان هستند جمع آوری و منتشر کرده است. این شرکت، داده‌های میلیون‌ها دستگاه را از راه دور تجزیه و تحلیل کرده و نتایج نشان می‌دهند که داده‌ها مطابق با آن چیزی است که مایکروسافت در آزمایشگاه به آن‌ها دست یافته است.

microsoft-edge-efficient-world-tests

این شرکت همچنین در وبلاگ توسعه‌ی مرورگر اج مطلبی منتشر کرده است که جزئیاتی در مورد این که چگونه مهندسان و توسعه دهندگان در حال ایجاد یک مرورگر کارآمدتر در بهره‌وری انرژی هستند، را نشان می‌دهدمتأسفانه با این که آخرین مرورگر شرکت مایکروسافت قطعاً یک پادشاه در بحث سرعت و بهره‌وری است، اما فاقد برخی از ویژگی‌هایی است که نرم افزارهای رقیب در خود دارند و در نظر بسیاری از کاربران، نیاز اساسی برای مرور وب محسوب می‌شود.

شما را به تماشای ویدیو دعوت می‌کنیم:

دانلود ویدیو با کیفیت ۳۶۰p

آیا شما نیز از مرورگر اج استفاده می‌کنید؟

63 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 255 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:49

project-scorpio-chip

کنسول اسکورپیا برای اولین بار، در نمایشگاه E3 به عموم مردم معرفی و احتمالاً در بازه تعطیلات زمستانی ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. حال مایکروسافت با سؤالات متعددی در این زمینه روبه‌روست روست و همان‌طور که قبلاً هم شاهد آن بودیم، آن‌ها ها سؤالات را با بی‌پاسخ پاسخ نمی‌گذارند گذارند، امروز فیل اسپنسر به سؤالی دیگر درباره این کنسول پاسخ داده است.

مایکروسافت این کنسول را قدرتمندترین دستگاه تابه‌حال ساخته‌شده شده می‌دهد دهد و قرار است بازی‌هایی هایی باکیفیت کیفیت ۴K را به تلویزیون‌ها ها بیاورد. یکی از کاربران در توییتر از فیل اسپنسر درباره این کنسول و اجبار سازندگان به ساخت بازی‌های های ۴K پرسیده است. فیل اسپنسر هم در پاسخ مشخصی به این سؤال داده است. او گفته است که دراین‌باره این باره بعداً بیشتر صحبت خواهند کرد اما هیچ‌وقت وقت نگفته‌ایم ایم که باید بافریم فریم ۴K ساخته شود، این را نمی‌خواهیم خواهیم.

PHILL SPENCER

با توجه به پاسخ فیل اسپنسر، این بدان معناست که تصمیم با سازندگان است، اینکه بخواهند بازی‌های های خود را در چه کیفیتی بسازند. آن‌ها ها حتی برای ارتقای بازی‌های های خود هم مختارند. همچنین دیگر مسئولان مایکروسافت نیز صحبت اسپنسر تأیید کرده‌اند اند و گفته‌اند اند بازی‌سازی سازی کاملاً باز قطعاً بود و آن‌ها ها می‌توانند توانند تصمیم بگیرند که بازی‌های های ۴K بسازند. Giant Bomb دراین‌باره این باره می‌گوید گوید:

” ما دراین‌باره این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد و جزییات بیشتری در اختیار مردم و رسانه‌ها ها قرار خواهیم داد. اما من فکر می‌کنم کنم ما آزادی خلاقانه را در اختیار سازندگان قرا می‌دهیم دهیم تا آن‌ها ها تصمیم بگیرند از کدام قدرت کنسول استفاده کنند و ما نیز از آن‌ها ها حمایت خواهیم کرد. ما بهترین امکانات را در پلتفرم خود در اختیار آن‌ها ها قرار می‌دهیم دهیم”.

776 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 272 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:45

Phil Spencer

در قسمت اول نگاهی به نقشه راه و چشم اندازی که تیم اکس باکس برای آینده این پلتفرم بازی در نظر گرفته است، داشتیم. حال در قسمت دوم نگاهی به قابلیت مبتکرانه Play Anywhere و کاربرد هایی این قابلیت داریم و تاریخچه کوتاهی از وعده های مایکروسافت در رابطه با اکس باکس وان را ملاحضه می نماییم. در ادامه با وینفون همراه باشید.

ابتکار Xbox Play Anywhere قابلیتی است که با استفاده از آن می توان بازی های بزرگ را هم بر روی اکس باکس و هم بر روی ویندوز ۱۰ بازی کرد؛ قابلیتی که قرار است در سال بعد راهی کنسول های مایکروسافت و ویندوز ۱۰ شود. برای نمونه اگر شما نسخه دیجیتالی از یک بازی را بر روی اکس باکس خود خریداری کردید، پنداری شما آن را برای ویندوز ۱۰ خود نیز خریداری کرده اید. بازی خریداری شده به راحتی در مجموعه بازی های شما نمایش داده می شود و می توان تمام مراحل و دستاوردهایی که در بازی به دست آورده اید را بر روی ویندوز ۱۰ نیز در دسترس داشته باشید. تصور کنید که یک مرحله از بازی هیلو را بر روی اکس باکس وان خود آغاز می کنید و آن مرحله را با لپ تاپ خود هنگامی که در سفر هستید به پایان می رسانید. البته تمام بازی های اکس باکس به این قابلیت مجهز نیستند ولی حداقل می دانیم که بازی های بزرگی که توسط مایکروسافت توسعه داده شده اند از این قابلیت پشتیبانی می کنند. بازی های نامداری مانند Halo wars 2 و Forza Horizon 3 که به زودی عرضه می شوند.

از اسپنسر پرسیدم چه آینده ای را برای پلتفرم بازی تصور می کنی؛ او می گوید: ” مردم دوست دارند بازی های مورد علاقه خود را هر جا که دوست دارند و بر روی هر دستگاهی که راحتند بازی کنند، بعضی از مردم دوست دارند که بازی Gears 7 را بر روی هدست های واقعیت مجازی بازی کنند در حالی که بعضی دیگر دوست دارند بازی های مورد علاقه خود را بر روی لپ تاپ بازی کنند و صد البته نیز بعضی ها دوست دارند بازی ها را بر روی تلویزیون هایی با صفحه نمایش بزرگ انجام دهند. من فکر می کنم که هدف بلند مدت ما این است که خالقان بازی ها را قادر سازیم که به خیل بزرگ تری از بازیکنان و سلایق دسترسی داشته باشند و بازیکنان قادر شوند، بازی مورد علاقه خود را با یک بار خرید بر روی هر دستگاهی که دوست دارند بازی کنند؛ درست مانند خیلی از محتواهای تصویری، شما می توانید نتفلیکس و یا کتاب های الکترونیکی را بر روی اغلب دستگاه ها اجرا و از محتوای آن ها استفاده کنید.”

در ماه دسامبر، هنگامی که با اسپنسر صحبت می کردم، او می گفت: “که قبول دارم که ایده ادغام ویندوز ۱۰ با اکس باکس وان هنوز به بلوغ لازم خود نرسیده است ولی، قدم های خوب و اساسی در ابتدا برای اکس باکس برداشته ایم.” پس از چند ماه، حال مایکروسافت قدم هایی را برای آینده این پلتفرم بر می دارد که به آن اعتقاد دارد. در سال گذشته نسخه باز سازی شده Gears of War، هم برای ویندوز ۱۰ و هم برای اکس باکس وان عرضه شد؛ زمانی که شما بازی Quantum Break  را بر روی اکس باکس خریداری می کردید، پیامی را دریافت می کردید که حاوی یک کد برای دانلود این بازی بر روی ویندوز ۱۰ خود بود. سری بازی های فورزا، کار خود بر روی ویندوز ۱۰ را با عرضه نسخه فرعی رایگان Forza Motorsport Apex آغاز کرد. البته آن ها می توانستند دست از این ایده بکشند و به ایده هایی که همه در حال انجام دادن آن هستند روی بیاورند ولی، آن ها می خواستند آغاز گر راهی نو و سبکی نو در این پلتفرم باشند.

گارگردان خلاق سری بازی های فورزا، دن گریناوالت می گوید: “بزرگترین دلیلی که موجب ساخت بازی فورزا برای رایانه های شخصی شد، این بود که ما می دانستیم که رایانه های شخصی، آینده استودیو ما را تشکیل می دهد. ما دوست داشتیم تا بازی فورزا را برای رایانه های شخصی ارائه دهیم زیرا می دانستیم که رایانه های شخصی در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم بازی است.

Forza-Motorsport-6-Porsche-Wallpapers-Desktop-Wide

البته این جا تنها بازی نقش اصلی را ایفا نمی کند و مسلما عناصر اجتمایی هم به اندازه بازی ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ این همان بخشی است که اکس باکس لایو قسمت بزرگی از آن را تشکیل می دهد. شبکه اکس باکس لایو به تازگی ویژگی جدیدی را دریافت کرده است که با نام Club شناخته می شود. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا گروه هایی را تشکیل دهید و به سادگی با افراد درون آن گروه به بازی کردن و گفت و گو بپردازید. شما می توانید گروهی از افرادی را تشکیل دهید که اغلب در غروب به بازی کردن Destiny می پردازند، و یا گروهی از دوستان نزدیک خود که از زمان دبیرستان با آن ها آشنا هستید. حال در یک قابلیت که بسیار شبیه به قابلیت موجود بر روی رایانه های شخصی است، شما می توانید به مکالمه با دوستان موجود در گروه از روی ویندوز ۱۰ دسکتاپ و یا برنامه اکس باکس بر روی تلفن همراه بپردازید.

قابلیت مکالمه مداوم، مانند یک بازگشت به عقب می ماند؛ بازگشت به عقبی که واقعا در اینجا به حضورش نیاز داشتیم. اما مایکروسافت امید دارد تا با قابلیت بین پلتفرمی خود، بتواند دل بازیکنان رایانه های شخصی را به دست آورد و این ویژگی برای آن ها جذاب باشد؛ بازیکنانی که سال ها بازی های خود را از شبکه استیم می خریدند.

یکپارچه سازی بخش بازی رایانه های شخصی با اکس باکس، مزایای بسیاری را برای مایکروسافت به همراه دارد. این ویژگی به شرکت اجازه می دهد تا بازی های بیشتری را درطیف وسیع تری از دستگاه های بازی به فروش برسانند و اجازه می دهد به روز رسانی های منظمی برای اکس باکس عرضه شود که حاوی قابلیت های مفیدی برای این پلتفرم است. مسلما این قابلیت جدید برای توسعه دهندگان بازی و ناشران آن نیز مزایای بسیاری دارد و باعث رشد فروش بازی های آن ها می گردد.

Xbox controler buttons

اما آیا این استراتژی برای مشتریان مفید واقع می شود؟ اگر مایکروسافت در این راه موفق شود، باز هم یک مشکل اساسی وجود دارد؛ کنسول های بازی باید هر دو سال ارتقا یابند، درست مانند تلفن های همراه. اسپنسر می گوید که من انتظار دارم بازی ها بر روی کنسول های قدیمی برای یک مدت طولانی عرضه شوند. در حالی که ممکن است من هنوز هم آخرین بازی ها را بر روی اکس باکس وان اصلی اجرا کنم، ولی این نمی تواند از نیم نگاه من به کنسول پر زرق و برق اسکورپیو خودداری کند. اسپنسر می گوید که انتخاب کاربران بخش اصلی چشم انداز جدید ما را تشکیل می دهد.

او می گوید: ” منظور من این است که ما به فروش بازی های اکس باکس ادامه می دهیم و بازی های جدید بر روی اکس باکس وان، اکس باکس وان اس و اکس باکس اسکورپیو اجرا می شود و در واقع با این کار ما به شما حق اتخاب می دهیم. اگر شما خواهان این هستید که همیشه بازی ها را با بالاترین کیفیت انجام دهید، باید کنسول اسکورپیو را خریداری کنید ولی اگر می خواهید تنها بازی های جدید را با کیفیت معمولی انجام دهید و کیفیت عالی برای شما زیاد اهمیت ندارد، می توانید از کنسول اکس باکس وان معمولی استفاده کنید.”

اما پرسش آخری که ذهن من را درگیر خود کرده است این است که استراتژی جدید مایکروسافت برای چه مدتی برنامه ریزی شده است. از سال ۲۰۱۳ تا به حال که ۳ سال از عرضه این کنسول می گذرد، اکس باکس وان دچار بحران هویتی گشته است؛ کنسولی که از یک دستگاه سرگرمی های ویدیویی در ابتدا به یک سیستم بازی تبدیل گشت و حال قرار است تبدیل به یک رایانه شخصی گردد. البته تا به اینجای کار به نظر می رسد که مایکروسافت مسیر درستی را در پیش گرفته است ولی اگر پروژه برج عقرب یا همان اسکورپیو هم نتواند به فروش این کنسول کمک کند، چه آینده ای برای این پلتفرم در پیش است؟

Xbox controler

به ردموند بر می گردیم، از اسپنسر در مورد باور به محور های اصلی شرکت سوال پرسیدم. به نظر خیلی مصمم بود. او باور دارد که تغییر در چرخه عرضه کنسول ها در دنیایی که تکنولوژی به سرعت یک پلک زدن پیشرفت می کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

چند ماه پیش من از اسپنسر پرسیدم که آیا ممکن است مایکروسافت در تفکرات خود دچار تغییر شود؟ او پس از تفکری کوتاه گفت: ” سه دهه از حضورم در این شرکت می گذرد. در ابتدا کارم را به عنوان یک برنامه نویس شروع کردم و همیشه به تغییرات در دنیای تکنولوژی توجه وافری داشتم. از همان ابتدا مخالف تکنولوژی هایی بودم که برای دهه ها رنگ هیچ تغییری را به خود نمی دید؛ حال با توجه به سرعت پیشرفت دنیای امروزی و اشتهای مشتریان برای کسب تجربه های جدید و خلاقانه، فکر می کنم که راهی درست را برای آینده این پلتفرم در پیش گرفته ایم.”

شما چه فکر می کنید؟ آیا به نظر شما این شرکت راهی درست برای آینده این پلتفرم در پیش گرفته است و آیا می تواند سونی را در فروش کنسول شکست دهد؟ لطفا نظر خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

11 پست

كيان زرعكانيدانشجوی رشته نرم افزار عاشق برنامه نویسی علاقه ی زیادی نسبت به مایکروسافت و محصولاتش دارم.

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 256 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:41

hp's new envy laptops
فراخوان‌های ایمنی در حوزه‌ی دستگاه‌های الکترونیکی، چیز غیر معمولی نیست، خصوصاً این که مسئله‌ی باتری در میان باشد. گاهی اوقات، فراخوان‌ها پیش از بروز هر گونه خرابی واقعی و یا آسیب دیدگی انجام  می‌گیرند، در حالی که گاهی اوقات، مانند انفجار یک دستگاه گوشی سامسونگ Galaxy S2، فراخوان به یک اقدام واکنشی تبدیل می‌شود. در ادامه با وینفون همراه باشید.

در زمینه‌ی انجام فراخوان برای لپ تاپ، HP اصلاً شرکت ناشناخته و غریبه‌ای نیست. این کمپانی در همین اواخر، دو فراخون برای لپ تاپ‌هایش داشته است، یکی به علت مشکل داغ شدن بیش از حد باتری در سال ۲۰۱۱ و دیگری به علت مشکل معیوب بودن کابل برق دستگاه در سال ۲۰۱۴.

این هفته، HP یک فراخوان جدید دیگر برای باتری اعلام کرده و بسیاری از لپ تاپ‌هایی که در بازه‌ی زمانی بین مارس ۲۰۱۳ تا آگوست ۲۰۱۵ در جهان فروخته را شامل می‌شود. به گفته‌ی این شرکت:

باتری این لپ تاپ‌های شامل فراخوان، پتانسیل این را دارند که بیش از حد معمول گرم شوند و سبب بروز آتش سوزی و به خطر افتادن جان مشتریان شوند.

لپ تاپ‌هایی با مدل‌های زیر شامل این فراخوان داوطلبانه می‌شوند:

  • HP Compaq: CQ45 (B), CQ58 (B)
  • HP ENVY: dv6 (G)
  • HP Pavilion: 14 (S), 15 (S), 17 (S), g4 (S), g6 (S), g7 (S)
  • HP: 240, 245, 246, 250 G1, 255 G2, 450, 455, 650, 655, 1000 (B), 2000 (B)
  • HP ProBook: 440 G0, 440 G1, 445 G1, 450 G0, 450 G1, 455 G1, 470 G0, 470 G1, 470 G2, 4440s, 4441s, 4445s, 4446s, 4540s, 4545s

در مدل‌های فوق که بارکد آن‌ها با یکی از پیشوندهای زیر شروع می‌شود، خطر استفاده از باتری معیوب وجود دارد:

  • ۶BZLU
  • ۶CGFK
  • ۶CGFQ
  • ۶CZMB
  • ۶DEMA
  • ۶DEMH
  • ۶DGAL
  • ۶EBVA

اگر می‌خواهید متوجه شوید که آیا لپ تاپ شما نیز شامل این فراخوان می‌شود یا خیر، می‌توانید این ابزار مخصوص را دانلود کنید تا این عملیات به صورت خودکار برای لپ تاپ شما انجام شود. در غیر این صورت، شما می‌توانید با وارد کردن شماره سریال لپ تاپ و بارکد باتری در صفحه‌ی وب فراخوان، این عملیات را انجام دهید.

HP به کاربرانی که باتری دستگاه آن‌ها شامل این فراخوان می‌شود توصیه کرده که هر چه زودتر از استفاده از این باتری‌ها دست بکشند و تا زمانی که باتری جدید تهیه نکرده‌اند، از دستگاه خود بدون باتری و با استفاده از کابل برق استفاده کنند.

ما نیز پیشنهاد می‌کنیم اگر شما از دارندگان لپ تاپ‌های فراخوان شده هستید، هر چه زودتر باتری معیوب را کنار بگذارید.

نظر شما در مورد این فراخوان ها چیست؟

61 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 265 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:24

vlc-universal-app-for-windows-10-to-get-first-beta-next-week-on-mobile-503199-5

همان طور که در گذشته نیز به اطلاع شما رساندیم، کار بر روی نسخه‌ی یونیورسال پلیر قدرتمند VLC توسط VideoLAN ادامه دارد. با توجه به اطلاعاتی که امروز صبح منتشر شده است، یک نسخه‌ی بتا از نرم افزار به زودی در دسترس همه‌ی کاربران قرار خواهد گرفت. اگر شما نیز از طرفداران این نرم افزار می‌باشید، برای کسب اطلاعات بیش‌تر، در ادامه با وینفون همراه باشید.

Jean-Baptiste Kemp، مدیر عامل این شرکت، در گزارش هفتگی VideoLAN اعلام کرد:

هنوز اشکالاتی در این نرم افزار یونیورسال وجود دارد (فقط در نسخه‌ی موبایل). به عنوان مثال، این تیم تا کنون موفق شده است که مشکل پشتیبانی از پخش صدا در پس زمینه را رفع کند و حالا در حال کار بر روی تصاویر شاخص می‌باشد.

ما همچنین با داشتن تعداد بالایی از تسترها، در مرحله‌ی رفع اشکالات هستیم تا مطمئن شویم که نرم افزار کرش های زیادی نداشته باشد. در واقع، ما در حال آماده سازی یک نسخه‌ی بتا عمومی هستیم، اما تعداد کرش ها، به ویژه هنگامی که از برنامه برای مدت زمان طولانی استفاده  می‌شود، هنوز هم خیلی زیاد است.

متأسفانه هنوز روشن نیست که دقیقاً چه زمانی این نسخه‌ی بتا منتشر خواهد شد، اما حداقل می دانیم که این نرم افزار در راه است و فکر نمی‌کنیم که زمان زیادی تا انتشار این نسخه مانده باشد.

توجه کنید که به علت تغییرات ایجاد شده در بیلد رد استون ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، این نسخه‌ی یونیورسال از نرم افزار، تنها بر روی این بیلد اجرا خواهد شد. لازم به توضیح است که به روز رسانی سالگرد (رد استون) ویندوز ۱۰، در ماه جولای منتشر خواهد شد.

60 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 256 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:20

huawei-matebook-0347.0

تبلت ۲ در ۱ ویندوزی هوآوی با نام MateBook به زودی و با برچسب قیمت ۶۹۹$ در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. این یک دستگاه تبدیل شونده با  ویندوز ۱۰، با صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچ (دقت تصویر ۲۱۶۰x1440) است، که در خود پردازنده Intel Core m از سری Skylake، چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را جا داده است.

MateBook که در کنگره موبایل در فبریه از آن رونمایی شد، به عنوان اولین تجربه هوآوی در این زمینه بسیار تحسین برانگیز به نظر می رسید. همچنین عمر باتری این دستگاه با حدود ۹ ساعت بسیار عالی محسوب می شود. البته به خاطر داشته باشید که کلید های تنظیم صدا با حسگر اثر انگشت با زیبایی و ظرافت در کنار دستگاه واقع شده اند.

متاسفانه صفحه کلید جدا شونده و استایلوس در مبلغ ۷۰۰ دلاری لحاظ نشده اند، و بسته به نوع پردازنده (امکان انتخاب پردازنده تا سری Core m7 وجود دارد) و دیگر لوازم همراه و ویژگی ها می تواند قیمت این دستگاه را تا ۱۰۰۰$ برساند. اما مطمئنا این یکی از تبلت های ویندوزی بسیار خوش ساخت خواهد بود. پس اگر امکان یا قصد خرید سرفس مایکروسافت را ندارید، می توانید یکی از تبلت های ویندوزی خوش ساخت را انتخاب نمایید که البته تعداد آن ها با سرعت زیادی در حال افزوده شدن است.

هنوز درباره زمان و نحوه عرضه این دستگاه خوش ساخت به بازار های جهانی و یا خاور میانه صحبتی نشده است اما ممکن است بعد از بازار ایالات متحده، هوآوی دست به عرضه آن در دیگر کشور ها بزند.

دانلود ویدیو با کیفیت ۲۷۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۳۶۰p

منبع : وینفون

62 پست

حسین محمدزادهلیسانس مدیریت. (تکنولوژی دوست داشتنی ترین چیز در دنیا است)

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 235 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:09

Funker W6.0 Pro 2 - Top

همان طور که در گذشته به اطلاع شما رساندیم، Funker، کمپانی اسپانیایی تولید کننده گوشی های موبایل در حال کار بر روی گوشی جدیدی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل است. اکنون این کمپانی، پیش فروش جدید ترین دستگاه خود، یعنی W6.0 Pro 2 را آغاز کرده است. همراه با آغاز پیش فروش، این کمپانی مشخصات کامل دستگاه را نیز اعلام کرده که اطلاعات منتشر شده در شایعات پیشین را تایید می کند. در ادامه با وینفون همراه باشید.

این کمپانی یک گوشی ویندوزی کوچک تر، با نام W5.5 Pro نیز دارد که در گذشته آن را به شما معرفی کرده ایم. در ادامه مشخصات دقیق این دستگاه ها را مشاهده  می کنید که برای یک گوشی میان رده بسیار مناسب به نظر می رسد.

مشخصات Funker W6.0 Pro 2:

  • صفحه نمایش ۶ اینچی فول اچ دی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
  • پردازنده ی هشت هسته ای اسنپ دراگون ۶۱۷ شرکت کوالکام با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز
  • پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵
  • ۳ گیگابایت حافظه ی رم
  • ۳۲ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی داخلی
  • دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل با فلش دوگانه و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسل
  • پشتیبانی از دو سیم کارت و کارت حافظه ی میکرو اس دی
  • باتری ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شبکه ی ارتباطی ۳G و ۴G
  • شبکه ی وایرلس ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac
  • بلوتوث نسخه ی ۴
  • USB نوع C
  • پشتیبانی از NFC
  • پشتیبانی از قابلیت کانتینیوم
  • ابعاد ۱۶۰ در ۸۲.۳ در ۷.۹
  • وزن ۱۷۶ گرم

در جعبه ی این دستگاه، گوشی، شارژر و کابل USB نوع C قرار خواهند داشت.

قیمت این دستگاه، ۳۷۹,۹۰ یورو (در حدود ۴۳۱ دلار) می باشد و اکنون می توان آن را از وب سایت کمپانی Funker پیش خرید و در تاریخ ۲۹ آگوست ۲۰۱۶ دریافت کرد.

نظر شما درباره ی این گوشی چیست؟ آیا دوست دارید این دستگاه به صورت جهانی نیز عرضه شود؟

59 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 221 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:32

HP Elite X3 (8)

سال گذشته گوشی ویندوزی HP Elite X3 معرفی شد تا یک گوشی قدرتمند ویندوزی بکه می تواند هر دو نقش تبلت و کامپیوتر را بازی کند به خانواده دستگاه های ویندوزی اضافه شود. گوشی ای که با صفحه نمایش ۵.۹۶ اینچی و دوربین های ۱۶ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی و پردازنده ۴ هسته ای کوالکام اسنپ دراگون ۸۲۰ تحسین متخصصان تکنولوژی را از آن خود کرد.

این گوشی قرار است تابستان در دسترس کاربران و در راس تمام سخت افزارهای ویندوز ۱۰ موبایل قرار گیرد، تا زمان عرضه نیز تاییدیه های مختلف این گوشی و آزمایشات آن باید انجام شود تا مشکلی برای عرضه وجود نداشته باشد. اکنون به نظر می رسد به زمان عرضه این گوشی نزدیک و نزدیک تر می شویم، زیرا تاییدیه های وای فای و بلوتوث این دستگاه صادر شده است.

hp-elite-bluetooth-sig-wifi

این دستگاه که پرچمدار جدید دستگاه های ویندوز موبایل به شمار می آید در بازارهای بزرگی در دسترس قرار خواهد گرفت، مناطقی مثل آمریکا، بریتانیا و اروپای غربی از جمله آن ها هستند. به نظر می رسد گواهینامه وای فای دو نوع است، یکی برای آمریکا و دیگری برای دیگر مناطق جهان!

مشخصات گوشی ویندوزی HP Elite X3:

  • صفحه نمایش ۵.۹۶ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۵۶۰x1440 پیکسلی (پوشش ضد بازتاب، گوریلا گلس ۴)
  • دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی
  • پردازنده ۴ هسته ای کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰
  • ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی MicroSD تا ۲ ترابایت
  • ۴ گیگابایت حافظه رم
  • حسگر عنبیه
  • حسگر اثر انگشت
  • باتری ۴۱۵۰ میلی آمپر ساعتی
  • ضخامت ۷.۸ میلی متری
  • وزن ۱۹۵ گرمی
  • پشتیبانی از قابلیت گلنس
منبع :

MSPOWERUSER

  • دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۰۰
  • ۲ نظر
  • هادی اکبری زاده
  • اخبار

775 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 275 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:30

اکنون ۱۶ سال از معرفی اولین اکس باکس توسط بیل گیتس می گذرد و صنعت بازی های رایانه ای از آن زمان دچار تغییر و تحول اساسی شده است. به نظر می رسد که این صنعت دوباره در آستانه تغییراتی شگرف قرار دارد. شاید پیش بینی آینده این بازار کمی دشوار باشد اما ما می خواهیم به شما بگوییم چرا باید به آینده اکس باکس بسیار خوش بین بود و چرا احتمالا محصول مایکروسافت، کنسول ها را باز تعریف خواهند کرد؟

مایکروسافت در نمایش E3 امسال پرده از نسخه باریک تر Xbox One و همچنین پروژه اسکورپیو برداشت. اما نکته بسیار مهم این مراسم ویژگی بسیار جالب Xbox Playing Anywhere بود. با این ویژگی کاربران با یک بار خریدن بازی، می توانند آن را بر روی کنسول اکس باکس و رایانه های ویندوز ۱۰ بازی کنند. به نظر می رسد این ابتدای راه بلند مایکروسافت برای تبدیل کردن پلتفرم بازی های رایانه ای خود، به یک بستر منحصر به فرد، باشد. روزگاری نه چندان دور بازی کردن تنها بر روی کنسول یا رایانه های شخصی معنا پیدا می کرد. امروز تلفن های همراه بستر بزرگی برای شرکت های بازی سازی هستند و واقعیت مجازی آمده است تا این صنعت را دچار تغییر و تحول اساسی کند.

درست است که مایکروسافت در این راه با رقیبی بسیار قدرتمند به نام سونی دست و پنجه نرم می کند و هم اکنون نیز از نظر فروش تعداد کنسول عقب افتاده است، اما همانطور که قبلا گفته شد، صنعت بازی دیگر تنها وابسته به کنسول ها نیست. در آینده نزدیک آن کسی برنده است که تجربه بهتر و کامل تری را به مخاطبان در همه زمینه ها عرضه می کند، نه آن کسی که تنها کنسول خوبی می سازد. ابزار های در اختیار مایکروسافت بسیار کامل تر از سونی است. آن ها قادر هستند شما را در یک تجربه شریک نمایند. تجربه ای از بازی که در همه نقاط به همراه شما باشد. در تلفن همراه، کنسول، رایانه، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و… مایکروسافت در نظر دارد در عوض فروش بازی به تنهایی، امکان بازی کردن را به شما بفروشد.

اکس باکس، فراتر از کنسول

اکس باکس از ابتدای راه قرار نبود یک کنسول بازی تنها باشد. مایکروسافت از روز اول این وسیله را ساخت تا در اتاق نشیمن خانه آرام بگیرد و برای اعضای خانواده محتوای رسانه ای فراهم نماید. این که چرا و چه شد که برنامه های مایکروسافت در این زمینه به بار ننشست، را باید در خیلی از عوامل جُست. از جایگزین نشدن اینترنت به جای شبکه های کابلی گرفته تا ضعف ساختار دستگاه و البته وجود رقیبی همچون سونی که مایکروسافت را مجبور کرد تمامی توان خود را بر روی رقابت بر سر بازی بگذارد. البته از اشتباهات شرکت هم نباید گذشت. شبکه اولیه اکس باکس لایو تنها توسط Broadband قابل اتصال بود و در حالی که سرویس های Dreamcast Online و PlayStation 2’s Online به عنوان رقبای شبکه لایو، رایگان بودند، مایکروسافت بابت اشتراک خدمات خود پول می گرفت.

اما اکنون اوضاع کمی متفاوت است. مایکروسافت قصد دارد تا ویندوز را به اکس باکس بیاورد. این اقدام تنها برای یکی کردن فروشگاه بازی ها نیست. با آمدن ویندوز ۱۰ و قابلیت احتمالی اتصال موس و صفحه کلید به دستگاه، اکس را تنها یک وسیله بازی نمی توان دانست. بلکه آن را باید رایانه قدرتمندی دانست که قرار است به نشیمن خانه ها بیاید. روزی شعار و رویای مایکروسافت این بود که رایانه های شخصی ویندوزی را به روی میز هر خانه بیاورد، امروز آن ها می خواهند ویندوز را بر روی هر چیزی نصب کنند. از رایانه تا موبایل، اکس باکس، هالولنز، اتومبیل و حتی ماشین لباسشویی، همگی وسایلی هستند که ویندوز برای آن ها بهینه خواهد شد! آن ها همچنین می خواهند با اکس باکس جای شبکه های تلویزیونی را بگیرند. اکس باکس را تصور کنید که به برنامه های Groove Music و Movies & TV دسترسی دارد، قابلیت استریم بازی و بخش سریال دارد و از همه مهمتر با استفاده از کرتانا می تواند تمام وسایل خانه را کنترل کند! کافی است هنگامی که در حال راه رفتن در آشپزخانه هستید، از کرتانا که در قلب اکس باکس قرار دارد با صدای بلند بخواهید که چراغ اتاق را خاموش کند، یا زمانی که در اتاق خواب هستید با فرمان صوتی درخواست پخش موسیقی مورد علاقه تان را صادر کنید.

اما همه این ها زمانی ممکن است که مایکروسافت به وعده خوش در قبال آوردن ویندوز ۱۰ به اکس باکس به درستی عمل کرده و اینترنت اشیا را هر چه می تواند جدی بگیرد. آن ها به ما رویای خانه های هوشمند و متصل را نشان دادند، ولی این خانه ها باید یک جایی، یک اتاق فرمان داشته باشند. یک جایی شبیه اتاق نشیمن! از طرف دیگر آن ها باید محتویات چند رسانه را در فروشگاه خود قوی و قوی تر کنند. هنوز شبکه هایی مانند Netflix در این زمینه فرسخ ها از مایکروسافت جلو هستند. مطمئنا مایکروسافت نمی خواهد محتوای چند رسانه ای بر روی اکس باکس به سرنوشت iTunes دچار شود. جایی که اپل بازار خود را دو دستی تقدیم رقبای شخص سومی همچون اسپاتیفای و پاندورا کرده است.

شبکه لایو

درست است، زمانی که مایکروسافت لایو را بنیان نهاد، رقیب جدی در بازار حضور نداشت، اما امروز PlayStation Plus رقیبی بسیار جدی و خطرناک محسوب می شود. این در حالی است که سونی موفق شده است چیزی دو برابر مایکروسافت، کنسول نسل هشتمی به فروش برساند و کنسول بیشتر به معنای شبکه شلوغ تر و رونق بیشتر است. طبیعی است که گیمر ها به شبکه ای روی می آورند که دوستان شان در آن حضور دارند. آن ها عاشق بازی کردن به صورت شبکه هستند. این روز ها هیچ کس نمی خواهد به صورت آفلاین بازی کند، بنابراین مایکروسافت بایستی با ارائه پیشنهادات جذاب و عناوین انحصاری بیشتر به رقابت جانانه با سونی بپردازد و گیمر ها را در شبکه لایو نگه دارد.

xbox-live-games-05-700x394

مایکروسافت اما سلاحی در اختیار دارد که سونی از دسترسی به آن عاجز است و این صلاح احتمالا تبدیل به برگ برنده آن ها خواهد شد. مایکروسافت پیوند سنتی و دیرین با گیمر های رایانه ای دارد. آن ها که حرفه ای هستند و همیشه سر کیسه را به راحتی شل خواهند کرد. اگر مایکروسافت بتواند سازندگان معروف بازی را مجاب کند که بازی ها خود را بر روی استور ویندوز ۱۰ قرار دهند و خود نیز شبکه لایو را با رایانه های ویندوزی به اشتراک بگذارد، آنگاه می توان حدس زد که دیگر کسی حاضر به خرید پلی استیشن نخواهد بود. با این ترفند هم گیمر های رایانه ای راضی می شوند و هم به یک باره شبکه لایو با انبوهی از مخاطبین حرفه ای موجه خواهد شد. از افزایش درآمد این شبکه به خاطر هجوم پی سی گیمر ها که بگذریم، فراموش نباید کرد که سازندگان بازی نیز به پلتفرم مایکروسافت هجوم خواهند آورد و احتمالا این پلتفرم را غنی از عناوین انحصاری می کنند.

اما مایکروسافت بایستی از اشتباهات گذشته بیاموزد. در این میان جایی برای اشتباه نیست. بازی ها باید بر روی رایانه ها و اکس باکس تجربه ای یکسان را به مخاطبین ارائه کنند. نگرانی ها آنجا بیشتر می شود که این ادغام شروع مناسبی را به همراه نداشت. Gears of War: Ultimate Edition شروع نا امید کننده ای بر روی استور ویندوز داشت و گیمر های رایانه ای را که ۳۰$ برای آن پرداخته بودند بسیار عصبانی کرد. بازی با انواع لگ،  تاخیر و کلکسیونی از ایراد در گیم پلی روانه استور ویندوز شد و منتقدان را نیز علیه مایکروسافت و ایده وان استور شوراند.

Gears-of-War-Ultimate-Edition

این در حالی بود که بازی بر روی کنسول به زیبایی اجرا می شد. البته نمی توان انتظار داشت که اولین تجربه ارائه بازی های انحصاری اکس باکس بر روی ویندوز ۱۰، بهترین آن ها باشد ولی مایکروسافت باید هوشیار باشد که جامعه سخت پسند و حساس گیمر های رایانه ای را نمی توان بیشتر از این آزرد. آن ها سالیانه صد ها دلار برای داشتن بهترین تجربه در بازی هزینه می کنند و توقع دارند که بهترین تجربه را نیز کسب کنند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و پروژه اسکورپیو

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، اکس باکس ممکن است بتواند صنعت بازی های ویدیویی را متحول کند. مدت زمان زیادی بازی کردن تنها در کنسول و رایانه معنا می شد تا تلفن های همراه از راه رسیدند. درست است که همه ما بر روی تلفن های همراه خود بازی می کنیم ولی باز هم آن چیزی نیست که صنعت بازی را متحول کند. شاید بازی کردن با تلفن همراه برای اوقات بیکاری مناسب باشد ولی سخت افزار بسیار محدود و صفحه نمایش کوچک به توسعه دهندگان اجازه نمی دهد عناوین قدرتمندی را راهی این پلتفرم بکنند. از طرفی دیگر اکثر فروشگاه های نرم افزار محدودیت هایی را برای قیمت گذاری بازی ها اعمال می کنند و حتی اگر این محدودیت ها نبود آیا شما حاضر بودید برای یک بازی موبایلی هزینه ای چند ده دلاری انجام دهید؟ از این روی صنعت بازی های ویدیویی نیاز به یک دستگاه انقلابی دارد. دستگاهی که از تجربه صفحه نمایش سنتی پا را فرا تر گذاشته و حواس جدیدی از گیمر ها را درگیر خود کند. استودیو های بازی سازی می خواهند پول بیشتری از بازی ها به جیب بزنند و این مسأله تنها زمانی امکان پذیر است که آن ها توانایی ارائه تجربه ای نو را داشته باشند.

Microsoft-HoloLens-mincraft

این جا آن نقطه ای است که پازل مایکروسافت کامل می شود. درست است که شرکت سونی با هدست PlayStation VR که به زودی عرضه خواهد شد و قیمت بسیار مناسبی دارد، دست خالی نخواهد بود، اما این جا آن نقطه ای است که متوجه می شویم منظور مایکروسافت از ارائه بی مقدمه ویندوز هالوگرافیک در حالی که کسی انتظار آن را نداشت، چه بوده و چه مقاصدی در سر می پرورانده است. ویندوز هالوگرافیک قرار است برای استفاده بر روی تمامی هدست های واقعیت مجازی و عینک های واقعیت افزوده عرضه شود. آن زمان است که با خیل عظیمی از این دستگاه ها مواجه می شویم که با اکس باکس یکپارچه می شوند. ممکن است بگویید که پلی استیشن نیز هدست واقعیت مجازی خود را دارد ولی واقعیت آن است که پلی استیشن یک هدست با یک قیمت و با یک کیفیت در اختیار گیمر ها می گذارد، چیزی که گیمر های حرفه ای اصلا دوست ندارند. با ویندوز هالوگرافیک تولید کنندگان می توانند انواع هدست های واقعی مجازی با طیف وسیعی از کیفیت و قیمت را عرضه کنند. این دستگاه می تواند یک هدست ۲۰۰ دلاری برای طرفداران سرگرمی یا محصولی گران قیمت مانند Oculus برای حرفه ای ها باشد. علاوه بر این سونی دست خود را از بازی کردن در عینک های واقعیت افزوده کوتاه می بیند. جایی که به عنوان بستری نوپا روز های اولیه پیدایش، را پشت سر می گذارد و هنوز از ظرفیت های بی پایان آن پرده برداری نشده است.

project-scorpio-chip

همچنین مایکروسافت با پرده برداری از پروژه بلند پروازانه اسکورپیو نشان داد که برای صنعت بازی های رایانه ای در واقعیت مجازی اهمیت زیادی قائل است. اسکورپیو می خواهد بیاید تا بازی هایی با کیفیت ۴K را به کاربران عرضه نمایید. چیزی که پیش از این سابقه نداشته است. این کنسول همچنین قرار است به جای قرار گرفتن در یک نسل، چندین نسل را پوشش دهد و این مورد نیز تنها با امکان ارتقای سخت افزاری شدنی خواهد بود. فرض کنید که دیگر نیاز نیست برای بهره بردن از حافظه یا رم بیشتر منتظر نسل بعدی کنسول ها بمانید. کافی است تا مانند یک رایانه شخصی پوشش کنسول خود را برداشته و رم آن را با یک رم جدید جایگزین کنید. مایکروسافت همچنین با این دستگاه گیمر های رایانه ای را هدف قرار داده است. کسانی که هرگز بازی کردن بر روی کنسول ها را جدی نمی انگاشتند، حالا ممکن است با عرضه ابر کنسول جدید، نظر خود را در این زمینه تغییر دهند.

همه این موارد نیز البته با اما و اگر های فراوانی مواجه است. اما و اگر هایی بسیار جدی مانند، استقبال شرکت های سخت افزاری از ویندوز هالوگرافیک، استقبال سازندگان بازی از واقعیت مجازی و افزوده و استقبال کاربران از پروژه اسکورپیو. باید دید آیا مایکروسافت خواهد توانست پروژه عظیم خود برای تبدیل اکس باکس به وسیله ای برای همه اقشار و همچنین به کنسول محبوب گیمر ها عملی کند یا خیر.

نظر شما در این زمینه چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع : وینفون

61 پست

حسین محمدزادهلیسانس مدیریت. (تکنولوژی دوست داشتنی ترین چیز در دنیا است)

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 307 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:27

silhouette of the head, brain, and pulses. process of human thinking. The concept of intelligence. People communication with the outside world. File is saved in AI10

مایکروسافت پس از خرید LinkedIn به فاصله چند روز، خبر خرید شرکت توسعه نرم افزار پیام رسان Wand Labs را داد. مایکروسافت با این خرید قصد استفاده از تکنولوژی توسعه داده شده در حوزه ی پیام رسانی توسط این شرکت را دارد. اما دقیقا این شرکت چه چیزی را برای آن ها رقم خواهد زد؟

مایکروسافت با خرید این شرکت، سحر و جادوی جدیدی در جیب خود دارد. شرایط این توافق هنوز مبهم است، اما قطع به یقین این خرید، می تواند وعده بزرگ هوش مکالمه ای را تحقق بخشد زیرا Wand Lab متخصص حوزه ی پیام رسانی و chatbot هاست و باید دید که اهداف مایکروسافت را چگونه تحقق می دهند.

این شرکت یک ابزار بسیار قوی برای ادغام سرویس هایی مثل Spotify ، Yelp و بسیاری سرویس های دیگر را با قابلیت های چت فراهم می کند تا استفاده از آن ها به مراتب بهتر و توانمند تر شود، به طور مثال، کاربران می توانند لیست پخش خود را ایجاد کنند یا نظرات درباره رستوران ها بسیار ساده و آسان و با استفاده از چت چک کنند. مایکروسافت با تصاحب این شرکت به راحتی می تواند قابلیت چت را با کرتانا، اسکایپ بینگ یا دیگر محصولات ادغام کند و این گفتگوها را به مراتب مفیدتر از گذشته نماید. و این به ارتباط آسان افراد بسیار کمک خواهد کرد.

قمار بزرگ این دو شرکت، می تواند مکالمات هوشمند باشد، ان ها با استفاده از توانایی هایی که هر دو شرکت دارند می توانند زبان را با هوش دستگاه ها ادغام کنند و اجازه دسترسی راحت تر به اطلاعات، سرویس ها یا کاربران دیگر را فراهم کنند.

chatsbots tey

ادغام تکنولوژی Wand Labs می تواند با کمک Chatbot ها  به مایکروسافت کمک کند تا در این عرصه نیز رقابتی جالب داشته باشد. فیس بوک در حال حاضر Chatbot ها  را راه اندازی کرده است، اما هنوز راه طولانی برای رسیدن به هدف خود دارد، زیرا این ربات ها باگ های زیادی دارند و کاربران به آن ها اعتماد ندارند، حتی ادغام آن ها با پلتفرم های دیگر نیز عملکرد مناسبی در پی نداشته است. همچنین گوگل نیز نرم افزار پیام رسان جدید خود با نام Allo را برای رقابت با مسنجر فیس بوک معرفی کرد که این پیام رسان با استفاده از هوش مصنوعی و قدرت یادگیری می تواند بهتر عمل کند. همه این اخبار و صحبت ها یک نکته واضح دارد و اینکه نرم افزار های پیام رسان درحال تکامل هستند و پیشرفته تر و باهوش تر از گذشته شده اند.

مایکروسافت با Wand Labs  به مراتب شانس و فرصت بهتری در مقابل گوگل، فیس بوک و بقیه دارد، ادغام تکنولوژی چت محور Wand با ویندوز، آفیس ۳۶۵ و پلتفرم فضای ابری مایکروسافت آژور همان چیزیست که یکه تاز این عرصه خواهد کرد. مایکروسافت تجربه کار با ربات های چت محور را دارد، اما ادغام آن با Wand آن ها را به مرحله ی جدیدی می برد. اگر این ربات ها در حال حاضر در اسکایپ، جستجو می کنند و به برخی سوالات و درخواست نمایش تصاویر پاسخ می دهند، فن آوری جدید آن ها را باهوش تر و گسترده تر می کند و آن ها در خرید ها، مطالعه کتاب ها، پیام ها و مکالمات ، ترجمه و صدها فعالیت دیگر هم مشارکت می دهد.

Wand همان چیزیست که ردموندی ها برای پیشرفت در این عرصه نیاز داشتند تا با هوش مصنوعی و قوی تر کردن و داشتن دستیار هوشمندی به نام کرتانا، به اهداف خود برسند. حال باید دید مایکروسافت که فعلا در همه جای تکنولوژی حضور دارد از پس استفاده درست و هوشمندانه از این شرکت برخواهد آمد یا خیر! باید منتظر باشیم!

نظر شما چیست؟

774 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 250 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:27

Function Plotter 5 TOP

آیا تا به حال شده که در رسم توابع ریاضی به مشکل بخورید؟ Function Plotter 5 یک نرم افزار یونیورسال با ویژگی های بی نظیر برای پلتفرم ویندوز است که به کمک آن، شما به راحتی می توانید یک تابع را به نرم افزار داده و پس از آن برنامه نمودار را برای شما رسم خواهد کرد و نتایج اولیه از طراحی منحنی را به شما نمایش خواهد داد. در ادامه با وینفون همراه باشید.

نرم افزار Function Plotter 5 می تواند یکی از مفید ترین و بهترین نرم افزار های ممکن برای دانش آموزان و دانشجویان باشد و با ویژگی های فراوانی که دارد، تقریبا می تواند نمودار تمام توابع ریاضی و مثلثاتی را رسم کرده و نتیجه را به کاربر نشان دهد. این نرم افزار قابلیت های بی نظیری دارد که تا وقتی از آن استفاده نکنید، به تمام آن ها پی نخواهید برد.

Function Plotter 1 Function Plotter 2 Function Plotter 3

علاوه بر وظایف عادی، این نرم افزار همچنین از موارد زیر نیز پشتیبانی می کند:

  • رسم توابع با اعداد مختلط
  • رسم توابع در فضای سه بعدی
  • رسم توابع در فضای چهار بعدی
  • رسم توابع ضمنی
  • رسم توابع با معادله پارامتری
  • رسم توابع در سیستم مختصات قطبی
  • رسم توابع در سیستم مختصات کروی
  • رسم توابع در سیستم مختصات استوانه ای
  • رسم توابع امواج
  • رسم نمودار ها با تنظیمات و گزینه های بسیار
  • محاسبه انتگرال
  • امکان کپی برداری از نمودار به کلیپ بورد
  • و…

Function Plotter 4 Function Plotter 5 Function Plotter 6

شما می توانید از تنظیمات برنامه، تم تاریک و یا روشن را برای نرم افزار انتخاب کنید و یا با استفاده از گزینه ی تغییر اتوماتیک، رنگ تم نرم افزار را با تم سیستم عامل هماهنگ کنید.

این نرم افزار پیش از این نیز برای ویندوز فون ۸ موجود بود ولی اکنون به طور مجدد برای پلتفرم یونیورسال ویندوز طراحی و ساخته شده و کاربران ویندوز موبایل و ویندوز دسکتاپ می توانند به صورت کاملا رایگان آن را از استور ویندوز دریافت کنند.

Function Plotter 8

Function Plotter 7

نظر شما درباره ی این نرم افزار چیست؟ آیا برای شما مفید بوده است؟

دانلود

اطلاعات

  • منتشر کننده : Rolf Borst
  • پشتیبانی از رم 512 : بله
  • نسخه ی تحت اندروید : خیر
  • نسخه ی تحت iOS : خیر
منبع : وینفون

58 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:26

microsoft

بر اساس گزارشات رسیده از اداره مالیات بریتانیا، کمپانی های بزرگ تکنولوژی از پرداخت مالیات های خود سرباز زده اند و به حاضر به پرداخت آن نیستند. یکی از این شرکت ها، مایکروسافت بریتانیاست که از پرداخت مالیات درآمدی که از طریق ایرلند بدست آمده اجتناب کرده است.

مایکروسافت بایستی مالیات یکساله  ۱۰۰ میلیون پوندی را بپردازد. مالیاتی که مربوط به فروش محصولات از طریق ایرلند است. براساس گزارش Sunday Times این شرکت از سال ۲۰۱۱ بیش از ۸ میلیارد پوند از فروش رایانه ها و نرم افزار به مشتریان بریتانیایی از طریق مسیر ایرلند بدست آورده است. این مبلغ بخشی از قرارداد با اداره مالیات و گمرک است که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ طی توافق نامه قیمت گذاری مالیاتی انجام شده است.

اداره مالیات و گمرک بریتانیا، ساختار offshore (مناطق آزاد تجاری) این شرکت را در سال ۲۰۱۲ تایید کرده است و مایکروسافت در این مدت مالیات کمتری بایستی پرداخت می کرده، براساس اطلاعات، مالیات موجود در ایرلند ۱۲.۵ درصد است در حالی که در بریتانیا ۲۰ درصد می باشد!  به همین دلیل در حال حاضر تحقیقات گسترده ای توسط اتحادیه اروپا برای بررسی توافق نامه قیمت گذاری در حال انجام است تا از عدم تخطی از قوانین توافق نامه ها مطمئن شوند.

پیش از این نیز، فیس بوک، نیز از پرداخت میلیون ها پوند مالیات خود که از طریق ایرلند بدست آمده بود سرباز زده بود. همچنین گوگل، آمازون و Uber نیز از پرداخت مالیات ها خودداری کرده اند.

773 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:19

NuAns NEO (3)

NuAns Neo، یکی از زیبا ترین گوشی های ویندوزی است که انتظار می رود به زودی در ایالات متحده و برخی کشور های دیگر  در دسترس مردم قرار بگیرد. تا کنون در خبر های متعددی درباره ی این دستگاه صحبت کرده ایم ولی به تازگی NuAns یک ویدیو جدید منتشر کرده است که در آن، تمام شکوه و زیبایی این دستگاه نشان داده می شود. برای مشاهده ی این ویدیو در ادامه با وینفون همراه باشید.

برای کسانی که با این دستگاه آشنا نیستند لازم است بگوییم که، NuAns Neo مجهز به پردازنده ی اسنپ دراگون ۶۱۷ شرکت کوالکام با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز است و این بدان معناست که این دستگاه از قابلیت کانتینیوم پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه دارای ۱۶ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی داخلی و ۲ گیگابایت حافظه ی رم است. همچنین این دستگاه به یک صفحه نمایش ۵ اینچی، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و همچنین قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۲.۰ کوالکام مجهز می باشد.

مشخصات NuAns Neo:

  • وزن: حدودا ۱۵۰ گرم
  • سیستم عامل: ویندوز ۱۰ موبایل
  • پردازنده: اسنپ دراگون ۶۱۷ کوالکام (MSM8952) – مجهز به هشت هسته ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز
  • مموری: ۲ گیگابایت حافظه ی رم | ۱۶ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه ی microSD
  • سیم کارت: میکرو سیم (آداپتور نانو سیم نیز قرار داده شده است)
  • باند های ارتباطی: پشتیبانی از شبکه های ارتباطی نسل دوم، سوم و چهارم
  • صفحه نمایش: ۵ اینچ با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ با پوشش ضد اثر انگشت
  • دوربین: دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f2.0، سنسور BSI و لنز ۲۸ میلی متری | دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f2.4، سنسور BSI و لنز ۲۴ میلی متری
  • باتری: ۳۳۵۰ میلی آمپر ساعت، زمان آماده به کار بیش از ۴۰۰ دقیقه
  • شبکه وایرلس: ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac
  • وجود یک اسپیکر و دو میکروفون
  • USB نوع C (پشتیبانی از شارژ سریع ۲.۰)
  • ابعاد: ۱۴۱ در ۷۴.۲ در ۱۱.۳ میلی متر

شما را به تماشای این ویدیو دعوت می کنیم:

دانلود ویدیو با کیفیت ۳۶۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

نظر شما در مورد این گوشی جدید چیست؟

57 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 297 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:19

فیل اسپنسر، رئیس بخش اکس باکسفیل اسپنسر، رئیس بخش اکس باکس

این روزها مایکروسافت چهره تازه ای به  خود گرفته است. از تغییر سیاست های این شرکت با رقیبان خود گرفته تا جنجال هایی که بر سر ویندوز ۱۰ بر پا شد. اما تمام این تغییرات شامل تیم ویندوز و سیاست های این شرکت در قبال رقیبان خود نمی شود، حال اکس باکس هم دچار تغییر گشته. تغییری که هرچند دیر است ولی نور امیدی را در دل طرفداران اکس باکس، برای آینده ی بهتر روشن کرده است. تغییری که می توان گام نخست آن را در کنفرانس E3 2016 مایکروسافت مشاهده نمود. تغییری که شروعی دوباره را برای اکس باکس فراهم آورده است. در ادامه با وینفون همراه باشید.

سیاتل یک روز آفتابی بسیار متمایزی را تجربه می کرد و فیل اسپنسر هم به نظر خیلی خوشحال می آمد.

مرد شماره یک اکس باکس، با لبخندی بر لب، گفتگویی جدی را درباره آینده تجارت اکس باکس، با بیان خاطرات طنز خویش در رابطه با نحوه لباس پوشیدن همکاران خود آغاز کرد.

ساعت ۲ بعد از ظهر بود، تقریبا یک هفته قبل تر از کنفرانس E3 مایکروسافت در لس آنجلس. من کل روزم را صرف مصاحبه با اکثر افراد مهم تیم رهبری اکس باکس و افراد خلاقی که موجب ساخت بازی هایی چون Gears of War و Forza شدند، برای آگاهی از این که چه چیزی برای کنفرانس یک هفته بعد خود در لس آنجلس آماده دارند، کردم. من همچنین نگاهی به قسمت سخت افزاری داشتم و با کنسول اکس باکس وان اس که این روز ها صحبت آن در همه جا داغ بود، مقداری Forza Horizon 3 تازه معرفی شده، بازی کردم.

کنفرانس امسال مایکروسافت در E3، اشاره به آینده این کنسول دارد؛ کنسولی که به زودی می تواند نقش یک رایانه شخصی را در اتاق نشیمن بازی کند. مایکروسافت کنفرانس خود را با معرفی محصولات سخت افزاری خود آغاز نمود، جایی که با معرفی کنسول اکس باکس وان اس و پروژه برج عقرب(Scorpio)، اساسا چرخه حیات و به روز رسانی کنسول ها را دگرگون کرد. به روز رسانی های دوره ای که مزایای بسیاری مانند پشتیبانی از تکنولوژی ۴K و واقعیت مجازی را به کنسول ها می آورد. سپس ابتکار نرم افزاری که باعث می شود با خرید یک بازی، آن را به صورت یک پارچه، هم بر روی کنسول خود و هم بر روی ویندوز ۱۰ دسکتاپ بازی کنید؛ بدون این که هزینه ی اضافه تری پرداخت کنید. در ثانی، چشم انداز مایکروسافت شامل حال اکس باکس لایو هم می شود تا با بهبود های این سرویس، خیلی از انتظارات بازیکنان کامپیوتر نیز بر آورده شود، قابلیتی مانند گفتگوی مداوم بین کاربران، حتی در حین انجام بازی.

اسپنسر می گوید که تمام این کارها ریشه در یک هدف دارد؛ ادغام نقاط قوت بازی کردن بر روی رایانه ها  و کنسول ها، در هر دوی این دستگاه ها، و قرار دادن اکس باکس بر قله موفقیت.

او می گوید: “من فکر می کنم چیزی هایی هست که ما باید از این دو اکوسیستم بازی [رایانه های شخصی و اکس باکس] برای ایجاد تجربه ای بهتر از بازی کردن، یاد بگیریم. وظیفه ما این است که تجربه بازی کردن در کنسول، شبیه به بازی کردن در کنسول باشد و همچنین تجربه بازی کردن در رایانه های شخصی، شبیه به بازی کردن در رایانه های شخصی باشد، در عین حالی که، ما تلاش می کنیم تا بهترین قابلیت های هر کدام از این دو اکوسیستم بازی را برای یکدیگر فراهم آوریم.”

Xbox One s

حال اسپنسر نقشه راهی را در نظر گرفته است که باعث می شود این شرکت در چالش های بیشتری قرار گیرد اما، ماحصل آن، بازی های فوق العاده ای است که به این پلتفرم راه خواهند یافت. همچنین این چشم انداز شامل های عرضه بعضی از فرانچایز های درخشان اکس باکس برای ویندوز ۱۰ نیز است.

او می گوید: “همانطور که ما کاربران ویندوز را به عنوان عضوی از جامعه ی اکس باکس در آغوش می گیریم، فرصت هایی نیز برای ساخت بازی هایی عالی توسط خود ما ایجاد می شود… البته ما نمی خواهیم تا دارندگان اکس باکس تجربه بد و یا به اصطلاح آبکی را از این موضوع تجربه کنند. من میخواهم تا به سبب گسترش این پلتفرم، قادر شویم تا کارهای بسیار بیشتری را برای مشتریان خود انجام دهیم.”

این احساس خود می تواند شرح این موضوع باشد که چگونه ابتکار جدیدی به نام Play Anywhere برای اکس باکس پدید آمد. حال کنفرانس E3 این شرکت نشان می دهد که مایکروسافت سخت در تلاش است تا بسیاری از این ایده ها را جامعه عمل بپوشاند و سعی در گسترش پلتفرم اکس باکس کند.

Xbox One and Xbox One s

این شرکت در نطق اصلی خود در کنفرانس E3، پرده از دو محصول هم نام با اکس باکس وان برداشت که برای دو عرضه متوالی در دو سال بعد زمان بندی شده اند. در واقع محصول اول زیاد هیجان انگیز نبود. اکس باکس وان اس، که در ماه آگوست[۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور] عرضه آن شروع می شود، نسخه ای کوچک تر از نسخه فعلی اکس باکس است که از رنگ سفید و طراحی ساده تری برخوردار است. این نسخه شبیه به نسخه نوسازی شده اسلیم از کنسول های Nintendo DS Lite یا PS ONE است، اگرچه که این نسخه قابلیت های قابل توجهی نظیر پشتیبانی از تصاویر ۴K و HDR را دارا می باشد. (زمانی که مایکروسافت در هفته گذشته این دستگاه را به من نشان داد، مت لپسن، رئیس بخش سخت افزار، آن را در زیر نسخه اصلی اکس باکس وان قرار داد و تفاوت در اندازه این دو نسخه را آشکار ساخت؛ اسپنسر به آن لقب جذاب ترین چیز تا کنون را داده بود.)

پاییز سال ۲۰۱۷ عضو جدیدی به خانواده اکس باکس خواهد پیوست، دستگاهی با نام رمز برج عقرب(Project Scorpio) که از اکس باکس فعلی بسیار قدرتمند تر است و می تواند عملیات پردازش را تا شش برابر سریع تر از دستگاه فعلی انجام دهد. این دستگاه به اندازه ای توانمند است که می تواند از پس اجرای بازی های واقعیت مجازی(با هدستی ناشناخته که در دست توسعه است) و بازی های ۴K به صورت بومی بر روی اکس باکس بر آید. بر اساس گفته اسپنسر، میزان بهبود بین پروژه برج عقرب و دستگاه اکس باکس فعلی به اندازه ای است که بلافاصله قابل تشخیص است. او می گوید: “به روز رسانی به نسخه برج عقرب به اندازه ای احساس تغییر ایجاد می کند که گویی در حال تجربه نسل بعدی از کنسول اکس باکس هستیم ولی در واقع اینطور نیست.”

Xbox controler buttons

اسپنسر می گوید که یکی از نوآوری های درخشان تنها حول یک کنسول نمی چرخد بلکه شامل تمام دستگاه های ما می شود. برای دهه ها، بازیکنان کنسول با مشکلات تکراری و مشابه روبرو می شدند؛ زمانی که شما در نهایت به دستگاه جدیدی به روز رسانی می کردید، شما اساسا مجبور بودید که همه چیز را از اول شروع کنید. من هنوز هم می توانم نخستین نسخه از بازی دیابلو خود را که الان حسابی گرد و خاکی شده است، بر روی رایانه شخصی خود بازی کنم اما، جدا از کنسول های دیگر، حال اکس باکس می تواند با استفاده از قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل پیشین، همین بازی های قدیمی را بر روی اکس باکس بیاورد و شما را قادر به اجرای آن ها کند. اگرچه مایکروسافت خیلی آهسته در حال اضافه کردن بازی های نسل پیشین به اکس باکس وان است اما، حال نقشه ای دارد که این ایده نوآورانه خود را گسترش دهد. مایکروسافت می خواهد که اکس باکس ظاهر و عملکردی شبیه به کامپیوتر های شخصی داشته باشد. تمام این ویژگی ها بدون توجه به این موضوع که کدام نسخه از اکس باکس وان را دارید، بر روی همه ی آن ها کار خواهد کرد. مطمئنا بازی هیلو نمایش بهتری را بر روی پروژه برج عقرب و با یک تلویزیون با صفحه نمایش ۴K از خود نشان می دهد، اما هنوز هم می توان آن بازی را بر روی کنسول فعلی اکس باکس انجام داد. اسپنسر می گوید: “ایده ما این است که هر کجا که باشید، از نسل اکس باکس ۳۶۰ تا به حال، قادر باشید که مجموعه بازی های خود در اکس باکس را با خود به کنسول جدید بیاورید، برای انجام این کار نیز ما حساب ویژه ای را بر روی شبکه اکس باکس لایو و محتوای آن باز کرده ایم. بنابراین اگر شما از کنسول قدیمی خود به کنسول جدید به روز رسانی کنید، تجربه کاربری و محتوای شما نیز با خودتان به دستگاه جدید انتقال می یابد.

پایان قسمت اول/

10 پست

كيان زرعكانيدانشجوی رشته نرم افزار عاشق برنامه نویسی علاقه ی زیادی نسبت به مایکروسافت و محصولاتش دارم.

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:19

delete

اگر تا کنون واژه‌ ی bloatware به گوشتان نخورده باید بدانید که معنای لغوی این واژه “پف افزار” است و به برنامه‌ هایی گفته می شود که اکثرا شرکت های سازنده به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه ی خود نصب می کنند. Bloatware ها همواره یک مشکل در دستگاه های ما بوده اند و بسیاری به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر آن ها در کامپیوتر و گوشی هوشمد خود هستند. در ادامه با وینفون همراه باشید.

اخیرا، حضور junkware ها به گوشی های هوشمند نیز سرایت کرده و  بسیاری از گوشی هایی که در چند سال گذشته عرضه شده اند، به صورت پیش فرض و بدون رضایت کاربر برنامه هایی در آن ها نصب شده است که آن ها را بدون استفاده از روش های پیشرفته تر مانند روت و یا جیلبریک نمی توان حذف کرد. خوشبختانه، شرکت های تکنولوژی در نهایت در برابر Bloatware ها موضع خود را اتخاذ کردند و هر دو شرکت مایکروسافت و اپل با انجام به روز رسانی هایی در آخرین نسخه ی پلتفرم خود، قابلیت پیشگیری از دستیابی برنامه های ناخواسته در دستگاه های کاربران را فراهم کرده اند.

مایکروسافت

از آن جا که سیستم عامل شرکت مایکروسافت به وسیله ی شرکت های سازنده ی دستگاه های دیجیتال بسیاری در سراسر جهان استفاده می شود و آن ها از این سیستم عامل بر روی دستگاه های تولیدی خود استفاده می کنند، ویندوز با طیف گسترده ای از برنامه های ناخواسته همراه شده و از بین بردن آن ها برای کاربرانی که مهارت های کامپیوتری متوسطی دارند، به یک چالش جدی تبدیل شده است. بسیار پیش آمده که به دلیل حذف این برنامه ها سرعت کامپیوتر افت کرده و یا حتی پایداری سیستم تحت تاثیر قرار گرفته باشد. بنابراین بهترین راه حل در بسیاری از موارد، پاک کردن سیستم عامل و نصب یک نسخه ی تمیز از آن می باشد.

حالا برای حل این مشکل مایکروسافت به میدان می آید. یک راه حل که به تازگی توسط مایکروسافت توسعه یافته و منتشر شده، به کاربران اجازه می دهد به یک باره تمام Bloatware ها را حذف کنند و یک نسخه ی تمیز از ویندوز ۱۰ را نصب کنند، بدون این که نیاز به صرف زمان زیادی برای پاک کردن تمام برنامه ها به صورت یک به یک باشد.

البته این ابزار هنوز در مرحله ی پیش نمایش و آزمایشی به سر می برد و با انتشار به روز رسانی سالگرد برای ویندوز ۱۰، در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. این ابزار را می توان یک جادوگر دانست، زیرا شما فقط با دنبال کردن چند مرحله ی ساده، می توانید نسخه ی تمیزی از ویندوز ۱۰ را نصب کنید و حتی از فایل های شخصی خود در طول عملیات نصب، نگه داری کنید. اما Bloatware ها به هر حال حذف خواهند شد.

اپل

در توسعه ی نسخه ی جدید سیستم عامل شرکت اپل، یعنی iOS 10، یک گام بزرگ برای مبارزه با برنامه های ناخواسته برداشته شده است و این نسخه به کاربران اجازه می دهد آیتم هایی را که نمی خواهند بر روی صفحه ی خانگی دستگاه خود مشاهده کنند را پنهان کنند.

در صورتی که تعجب زده هستید که چرا ما از واژه ی “پنهان” به جای حذف” استفاده کرده ایم، دلیل آن، این است که دقیقا iOS این اجازه را می دهد که شما آیتم ها را فقط پنهان کنید. اگر چه همه در ابتدا فکر می کنند که در iOS 10 امکان حذف برنامه های پیش فرض وجود دارد، اما این طور نیست، تنها چیزی که این نسخه به ارمغان می آورد، گزینه ای جدید برای مخفی کردن آیکون نرم افزار ها از روی صفحه ی خانگی است.

بنابراین، هنگامی که شما روی یک آیکون در iOS بر روی دکمه X کلیک می کنید، آیکون آن نرم افزار از روی صفحه، داده های کاربر که بر روی دستگاه ذخیره شده اند و سایر فایل های مرتبط حذف می شوند ولی هسته ی نرم افزار بر روی دستگاه باقی می ماند.

اگر شما دوباره بخواهید آن نرم افزار را در آینده نصب کنید، با کلیک بر روی دکمه ی دریافتدر فروشگاه نرم افزاری iOS، فورا آن نرم افزار بر روی صفحه ی خانگی دستگاه شما نشان داده  خواهد شد. علاوه بر این، اگر شما بخواهید کاری انجام دهید که قبلا با برنامه ی حذف شده در ارتباط بوده، از شما خواسته می شود که آن را برگردانید، به همین دلیل است که فایل های هسته هنوز هم مورد نیاز هستند.

به طور کلی، مبارزه علیه Bloatware ها که توسط غول های تکنولوژی آغاز شده خوشحال کننده است، اما تلاش ها در این زمینه باید ادامه دار باشد و باید تمام شرکت ها این مبارزه را شروع کنند و این موضوع فقط به شرکت های اپل و مایکروسافت ختم نگردد. از جمله ی این شرکت ها که باید این مبارزه را آغاز کند، گوگل است که سیستم عامل اندروید این شرکت، به بهشت نرم افزار های بیخودی و بی مصرف تبدیل گشته است.

آیا شما نیز از آغاز چنین مبارزه ای خوشحال شده اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

56 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 267 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:57

scorpio-hero

گیمرها منتظر یک کنسول فوق العاده از طرف مایکروسافت هستند و همه ی نگاه ها به کنسول جدیدی است که قرار است قوی ترین کنسول فعلی جهان شود. اما به نظر می رسد برگ برنده مایکروسافت را در جایی دیگر باید جستجو نمود. در سیاست هایی که در این مدت از زبان مدیر اکس باکس، یا دیگر مسئولان مایکروسافت شنیده شده است.

اگرچه کنسول جدید این شرکت بسیار مهم است و ساخت آن برای این صنعت اهمیت دارد، اما این همان راهیست که سال ها مایکروسافت و سونی در فروش کنسول های جدید خود پیموده اند بدون اینکه از روش های قدیمی خود فاصله بگیرند. توجه به فروش این کنسول، یک ریسک بزرگ به شمار می رود و ممکن است جواب ندهد، اما به نظر می رسد این بار بحث فروش در ذهن نیست و مایکروسافت گوی برنده را از جایی دیگر بیرون می آورد.

بزرگترین نکته ی کنفرانس مایکروسافت، این جمله بود ” Play anywhere”، یک برنامه ی بسیار هوشمندانه و هدفمند. برنامه ای که به کاربران اجازه می دهد تا خرید بین پلتفرمی داشته باشند و دستاوردهای داخل بازی و ذخیره بازی را بین اکس باکس وان، کنسول اسکورپیو و رایانه به اشتراک بگذارند. همان چیزی که مرزهای رایانه و کنسول بازی را از بین می برد. به وضوح سیاست رو به جلوی مایکروسافت مشخص است و این شرکت در نهایت این استراتژی، از بازی های رایانه ای حفاظت خواهد کرد.

حال جهانی که در آن یک اکس باکس داشته باشیم و امکانات کمی در اختیار ما بگذارد، بهتر است یا رایانه ای که بتوان امکانات بسیار زیادی در کنار بازی های کنسولی در اختیار شما قرار می دهد؟ البته هنوز بازی های رایانه ای اشکالات زیادی دارد و مقایسه آن با کنسول ها کمی پیچیده است. اما مایکروسافت با فعال کردن این ایده به نظر می رسد در راه گسترش اکوسیستم خود قدم برخواهد داشت. فیل اسپنسر و مایکروسافت قصد دارند ت برخی پیشرفت ها و امکانات را به سمت رایانه ها هل دهند و فقط به کنسول اکتفا نکنند.

project-scorpio-chip

با نگاهی به اسکورپیو و PS4 neo، متوجه می شویم که کنسول های بازی شباهت زیادی به رایانه های گیمینگ پیدا خواهند کرد و می توان به کهنگی تفکرات قدیمی کنسول ها پی برد. تصور عرصه ای که در خدمت PC gaming باشد سخت نیست، فقط کافیست به مایکروسافت دقت کنیم تا دقیقا متوجه آینده ی دنیای بازی ها بشویم.

مایکروسافت اسلحه ی سری در جهان گیم نیست، اکس باکس وان ممکن است به مبارزه با PS4 ادامه دهد، اما ردموندی  همچنان یکی از بزرگترین کمپانی های تکنولوژی هستند و همچنان یکی از محبوب ترین پلتفرم های بازی سیاره زمین را در دست دارند. حال اگر بخواهی یک شرط بندی بر روی ضربه به کنسول ها انجام دهی، قطعا رایانه خواهد بود. ترافیک بسیار زیادی که به سمت ویندوز ۱۰ روانه است، گویای این واقعیت است که اکوسیستم جهانی مایکروسافت در راه است.

و در نهایت باید این را گفت، مایکروسافت اگر در فروش اسکورپیو نیز شکست بخورد، هیچ چیز از ارزش های آن کم نمی شود!

771 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 224 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:27

tech company logo

اخبار پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدت هاست که شروع شده و هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم، این اخبار بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در این بین، شرکت های بزرگ و سرمایه دار هرکدام به گونه ای از کاندید یا حزب مورد اعتماد خود حمایت مالی می کنند که در این میان چالش جدیدی در زمینه حمایت از دونالد ترامپ، نامزد پرحاشیه جمهوری خواهان ایجاد شده است تا غول های تکنولوژی در این میدان نیز از هم فاصله بگیرند.

در ماه های گذشته، دونالد ترامپ علیه اپل موضع گیری های مختلفی داشته که از مهترین آن ها درخواست تحریم کمپانی اپل توسط مردم یا اجبار اپل به تولید محصولات در خاک آمریکاست. حال تیم کوک و شرکت اپل واکنشی شدید به فعالیت ها و اظهارات دونالد ترامپ نشان داده اند و تصمیم بر عدم حمایت مالی از کنگره سراسری حزب جمهوری خواه  گرفته اند. دلیل اصلی این امر به سیاست های دونالد ترامپ بر می گردد. مشکل اصلی اپل با سیاست های ترامپ در مورد مهاجرین، اقلیت ها و زنان است؛ اگرچه اپل پیش از این روابط بسیار خوبی با حزب جمهوری خواه داشته، اما دونالد ترامپ از نظر این شرکت یک کاندیدای افراطی است که رفتار او به مزاج اپل و بخصوص تیم کوک خوش نمی آید. البته شرکت اچ پی هم در کنار اپل، قرار دارد که هیچ حمایتی از کنگره امسال انجام نخواهد داد.

این اقدام اپل در حالی صورت می گیرد که با سیاست‌ های سه شرکت دیگر مایکروسافت، گوگل و فیس‌بوک در تضاد قرار دارد و هر سه شرکت از کنگره حزب جمهوری‌خواه با دادن fund یا ارائه تکنولوژی حمایت خواهند کرد.  اعلام حمایت گوگل از این کنگره باعث شد بسیاری به این شرکت اعتراض کنند و  مقابل دفتر گوگل در Mountainview تجمع کردند.

حال باید دید که رقابت غول های تکنولوژی در عرصه سیاست به کجا خواهد انجامید.

770 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 220 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:21

windows_10_landscape_orientation_concept

مایکروسافت معتقد است که ویندوز ۱۰ موبایل برای تبلت های کوچک، کاملا مناسب است، اما این سیستم عامل تنها از صفحه ی استارت عمودی پشتیبانی می کند، در حالی که در بسیاری از موارد، کاربران نیاز دارند دستگاه را در حالت های مختلف در دست بگیرند و از سیستم عامل استفاده کنند. در اینجاست که ضعف این سیستم عامل مخصوصا در دستگاه های بزرگ تر نمایان می شود. در ادامه با وینفون همراه باشید.

اکنون شخصی به نام Sofoklis یک راه حل زیبا و بسیار تمیز برای حل این موضوع ارائه کرده که نیاز به تغییرات و چیدمان مجدد کاشی ها ندارد و همچنین طراحی سیستم عامل را به نسخه ی دسکتاپ ویندوز ۱۰ شبیه تر می کند.

این طرح مفهومی از ترکیب منوی استارت ویندوز ۱۰ دسکتاپ با کاشی های زنده ی صفحه ی استارت ویندوز ۱۰ موبایل ایجاد شده است که شبیه به حالت تبلت که در حال حاضر در ویندوز ۱۰ وجود دارد به نظر می رسد، با این تفاوت که قابلیت اسکرول کردن کاشی ها به پهلو وجود ندارد. در ادامه تصویری را از حالت تبلت که در ویندوز ۱۰ وجود دارد مشاهده می کنید تا تفاوت آن را با این طرح مفهومی متوجه شوید.

tablet-mode

سازنده ی این طرح، Sofoklis، اشاره می کند که این منوی استارت جدید، ثبات طراحی ویندوز را حفظ می کند و در عین حال بسیار آسان و سریع قابل اجراست و می تواند تجربه ی کاربری را بهبود ببخشد.

آیا شما نیاز به صفحه ی استارت افقی را حس کرده اید؟ اگر روزی قرار باشد صفحه ی استارت افقی به ویندوز موبایل اضافه گردد، آیا دوست دارید چنین طرحی اجرا شده باشد؟

55 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:21

Surface-11 Cropped

همان طور که می دانید مایکروسافت چهار سال پیش و در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۲ از محصول فوق العاده خود یعنی اولین سری سرفس رونمایی کرد. سری نخست سرفس که دستگاهی ما بین تبلت و لپ تاپ بود از ویندوز ۸ و RT بهره مند بود. در ادامه با ما در وینفون همراه باشید.

در آن روز بحش خبری مایکروسافت از رونمایی محصولی شگفت انگیز به نام سرفس خبر می داد، محصولی که اوج نبوغ این شرکت در طراحی یک دستگاه مسطح و قدرتمند برای استفاده از سیستم عامل ویندوز بود. نه تنها از دید مایکروسافت بلکه طبق نظر بسیاری از کاربران، سرفس به واقع محصولی خلاقانه ای است که حس متمایز بودن را برای دارندگان آن به ارمغان می آورد.

surface3b20red20touch20cove-100008656-gallery

پس از آن مایکروسافت نسخه های بهتر و قدرتمند تری از سرفس را ارائه کرد که از همه آن ها در زمان رونمایی استقبال فوق العاده ای شد. امروزه نیز این شرکت با تولید نسخه چهارم این دستگاه همچنان مورد تحسین هواداران و حتی منتقدان قرار دارد.

surfaces

نظر شما چیست؟ تجربه های خود را در باره نسخه های مختلف سرفس با ما در میان بگذارید.

17 پست

علیرضا عنادیعلیرضا عنادی هستم، دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی و عاشق عکاسی. اینستا : alirezaenadi

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 202 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:07

Telegram-windows phone-concept (4) (2)

این روز ها کم تر کسی وجود دارد که با نرم افزار پیام رسان تلگرام آشنایی نداشته باشد و از آن استفاده نکند. پیام رسان تلگرام با قابلیت ها فراوان خود توانسته در مدت کوتاهی، انبوهی از کاربران را به خود جذب کند. اما در این میان، کاربران نسخه ی ویندوز فون این نرم افزار به علت نقص ها و ایرادات فراوان، به هیچ وجه از این نرم افزار راضی نیستند. در ادامه با وینفون همراه باشید.

پس از انتشار ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل و رونمایی از پلت فرم یونیورسال ویندوز، بسیاری از شرکت ها نرم افزار خود را به روز رسانی کردند و نسخه ی یونیورسال نرم افزار خود را ارائه دادند. در این میان نرم افزار های پیام رسان بزرگی از قبیل لاین، وایر و… نیز نرم افزار های خود را به صورت یونیورسال برای ویندوز ۱۰ منتشر کردند و توانستند رضایت کاربران ویندوزی را کسب کنند. اما با وجود درخواست های مکرر کاربران، شرکت تلگرام تا کنون هیچ گونه پاسخی در این رابطه نداده بود.

همان طور که پیش از این به اطلاع شما رسانده بودیم، سایتی با نام WishAppList راه اندازی شده و بستری را فراهم کرده است تا کاربران ویندوز ۱۰ موبایل بتوانند به برنامه ها و بازی های مورد علاقه ی خود که در حال حاضر در لیست استور ویندوز وجود ندارد رای دهند. مدیران این وب سایت پس از رسیدن تعداد آرا به میزان قابل توجه، با توسعه دهندگان تماس گرفته و آن ها از درخواست کاربران با خبر می سازند. این اقدام باعث شد کاربران به راحتی صدای خود را به توسعه دهندگان برسانند. اکنون این وب سایت خبر خوشی را برای کاربران نسخه ی ویندوز فون تلگرام منتشر کرده است:

بسیار خوب! کمپانی Telegram Messenger LLP تایید کرد که مسنجر تلگرام در حال توسعه برای ویندوز ۱۰ است. شما فقط باید تا زمان انتشار آن صبر کنید.

telegram uwp

این خبر می تواند برای کاربران بسیار امیدوار کننده و خوشحال کننده باشد و آن ها سرانجام خواهند توانست از یک تلگرام با کیفیت و بدون اشکال در دستگاه های خود استفاده کنند.

تا این جا به نظر می رسد مایکروسافت با پلتفرم یونیورسال ویندوز توانسته موفقیت های خوبی کسب کند و ما هر روز شاهد انتشار نرم افزار های یونیورسال بسیاری هستیم که بیش تر آن ها نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا خوشحال شدید؟

با تشکر از مهدی خیر اندیش بابت اطلاع این خبر

منبع : وینفون

54 پست

وینفون...
ما را در سایت وینفون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان winphone بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:02